Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Jan Berg - WaarBenJij.nu Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Jan Berg - WaarBenJij.nu

Natchez

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Maart 2018 | Verenigde Staten, Natchez

Bij opstaan vanmorgen al heerlijk warm. Later 28 graden geworden.
Eerst een ochtendwandeling langs de rivier gemaakt. Kwamen twee wat oudere Amerikanen tegen die zoals gebruikelijk meteen een praatje willen maken. Ze wonen hier en lieten ons een heel fotoboekje (had een van hen bij zich??) zien van de gevolgen van orkaan Katrina in 2011. Zaten er duidelijk nog steeds vol van.
Smiddags Natchez bezocht. Oude stad met een kleine 20.000 inwoners maar vooral beroemd om zijn vele oude plantagehuizen. We hebben ons door een hop on-hop off bus laten rondrijden en schitterende antebellum landhuizen gezien. Vandaag geen tijd voor de binnenkant maar gaan we in New Orleans vast nog doen. De geschiedenis van de slavernij op vooral de katoenplantages wordt hier pijnlijk duidelijk. Echt een rijke stad geweest, dat zie je aan alles. Vroeger de hoofdstad van de staat Mississippi geweest.
terug in het bezoekerscentrum staat de t.v. aan en zien we dat er een tornado onderweg is naar dit gebied. Hij gaat hier rond 20.00 uur aankomen (over een uurtje dus)en het gaat duren tot morgenmiddag een uur of 12. Het is nu nog volledig rustig en erg warm. We wachten het af, kunnen ook niet anders, maar erg gerust ben ik er niet op.