Great Smoky Mountains - Reisverslag uit Cades Cove, Verenigde Staten van Jan Berg - WaarBenJij.nu Great Smoky Mountains - Reisverslag uit Cades Cove, Verenigde Staten van Jan Berg - WaarBenJij.nu

Great Smoky Mountains

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

05 April 2018 | Verenigde Staten, Cades Cove

Het is onbewolkt en-2 graden buiten. We zitten op 600meter hoogte en gaan vandaag o.a.de New Found gap road rijden, de enige Noord Zuid verbinding door het N.P. Op weg naar de Clingemans Dome, het hoogste punt in het park zien we een heel bizonder fenomeen: bevroren watervalletjes langs de kant van de weg. Het levert fantastische foto's op.
Aangekomen bij de Dome moeten we nog 0,8 mile omhoog met een stijging van 8%. Zwaar, maar de moeite waard. Schitterend uitzicht over de Smokies. Het park is fan-tas-tisch. Schitterende weg met prachtige natuur, woeste beekjes en kans op een ontmoeting met de zwarte beer, maar dat is helaas niet gelukt. De Cades Cove is een ander belangrijk onderdeel in dit park. Een 11 mile lange eenrichtingsweg in een loupe die bedoeld is om beren te spotten. Valt erg tegen, geen mooie natuur, geen beren en 11 mile lang file rijden